بررسی برنامه های آموزشی آنلاین کتابخانه مرکزی دانشگاه های علوم پ

برای هماهنگی یک کار تحقیقی این وبلاگ طراحی شده است.

بررسی برنامه های آموزشی آنلاین کتابخانه مرکزی دانشگاه های علوم پ

برای هماهنگی یک کار تحقیقی این وبلاگ طراحی شده است.

متن ارائه شده به دبیرخانه همایش دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی

با عرض سلام خدمت همکاران عزیز در کتابخانه های علوم پزشکی کشور  

ما پژوهشی در حوزه برنامه های  آموزش وب بنیاد انجام دادیم که نتایج آن را می توانید با دانلود فایل پی دی اف ببینید،  و با مطالعه متن آن ما را از نظرات و پیشنهادات سازنده تان ما در افزایش کیفیت سطح پژوهش یاری نمایید. 

برای مشاهده متن کامل ببینید: 

(Online Tuterial Iran Medical Library Website.pdf  (280.2kb)

یا کلیک کنید: 

http://www.esnips.com/doc/baf694b9-ca4f-4b88-ae4f-22eedec144be/Online-Tuterial-Iran-Medical-Library-Website  

 در این صفحه شما می توانید کل متن را بخوانید و از طریق آیکون Ipaper واقع در بالای متن دستور پرینت را جهت چاپ آن انتخاب نمایید. 

در صورتی که مشاهده متن مقاله با مشکلی مواجهه شدید با قرار دادن آدرس ای میل خود در بخش نظرات متن  آن را برایتان ارسال خواهیم کرد.  

 

با تشکر فراوان  

رمضانی  - رفواء

برنامه قبل و بعداز تأیید متن کامل مقاله:

کارهای بعداز ارسال متن کامل مقاله:

1.      قبل از ارسال برنامه کاری  در وبلاگ 30 دقیقه سه مقاله انگلیسی را در گوگل اسکولار بگرد تا لینک متن کامل آن را پیدا کنی.

2.      جستجوی کتابهایی درباره آموزش الکترونیکی و مطالعه آن 

3.      ارسال مقاله برای خانم حاجبی و خانم مدیرامانی و درخواست مشاوره از آنها (تماس تلفنی)

4.      ارسال مقاله به خانم صابری درخواست نظر ایشان و راهنمای درباره چگونگی دستیابی کار پژوهشی ایشان و خانم دلقندی

5.      قرار دادن متن کامل مقاله تحویلی به دبرخانه همایش با فرمت پی دی اف در وبلاگ

6.      استخراج شماره تلفن فاکس از سرپرستان کتابخانه مرکزی دانشگاه های علوم پزشکی  به انضمام نام فامیلی آنها

7.      نگارش متن نامه درخواست از سرپرستان کتابخانه­های علوم پزشکی

کارهای بعداز پذیرش متن کامل مقاله:

1.      اصلاحیه نگارشی و محتوایی روی متن مقاله بخصوص مأخذ ای پی ای

2.      سپردن کار ترجمه مقاله به انگلیسی به خانم رفواء

3.      متن کامل مقالات و پایان نامه های زیر بازیابی شوند و همچنین خوانده شود:(این کار قبل از پذیرش متن مقاله دنبال می شود)

1- تقوی(1376) پژوهشی با عنوان طرح تدوین و تولید نرم­افزار چندرسانه­ای آموزشی شیوۀ بهره­گیری از کتابخانه. (پایان نامه کارشاسی ارشد کتابداری و اطلاع رسانی). دانشگاه تهران. دانشکده علوم تربیتی و روانشناسی.(چکیده)

2- صابری، مریم(1384). مقایسه ویژگی‌های ساختاری و محتوایی صفحات‌خانگی کتابخانه‌های مرکزی دانشگاه‌های کشورهای امریکا، کانادا و استرالیا با ایران و بررسی نظرات کاربران و متخصصین به منظور ارائه یک الگوی بهینه. . (پایان نامه کارشاسی ارشد کتابداری و اطلاع رسانی). دانشگاه چمران اهواز. دانشکده علوم تربیتی و روانشناسی.

3- دلقندی، فائزه(۱۳۸۴). پیوندشناسی در وب‌سایت‌های کتابخانه‌های دانشگاهی و ارائه نمونه پیشنهادی برای ایجاد پیوندها. (پایان نامه کارشاسی ارشد کتابداری و اطلاع رسانی). دانشگاه فردوسی مشهد. دانشکده علوم تربیتی و روانشناسی.

4- Dewald-N-H. “Transporting good library instruction practices into the Web environment: an analysis of online tutorials”. Journal-of-Academic-Librarianship. 25 (1) Jan 1999, p.26-31. tbls. refs.

5- Hayworth,-Gene; Brantz,-Malcolm. “Developing an online library instruction program: ACC's online library tutorial”. Colorado-Libraries. Winter 2002; 28(4): 39-42.

6- AUTHOR: Bury-Sophie; Oud-Joanne. “usability testing of an online information literacy tutorial”. Reference-Services-Review. 33 (1) 2005, pp.54-65. refs.

متن نامه نگاری شده برای خانم مدیرامانی

به نظرم خانم مدیرامانی یکی از افراد صاحب نظر در حوزه کارمان هستند، و  در تماس تلفنی متوجه شدم، خیلی بیشتر از خودم از موضوع و نتایج کار پژوهش لذت برده اند، و خیلی تشویقم کردند تا کار را به اینجا خاتمه ندهم.  

ادامه مطلب ...

متن نامه هایی که برای این کار به خانم صابری ارسال شد.

بعضی وقت ها مساعدت های فکری و منابع اطلاعاتی خیلی در پشبرد کار پژوهشی مفید است. برای این کار شاید خانم صابری 3 سال داره نقش پشتیبانی روی وب سایت ها را برایم داشته اند.  

خانم رفوا اگر مقاله مان پذیرفته شد، در فایل ارائه یک اسلاید تشکر و قدردانی برای ایشان در نظر خواهم گرفت.

ادامه مطلب ...